ACTIVITATS

CANÇONS MATEMÀTIQUES




En aquesta activitat els alumnes hauran d’escoltar la cançó (enllaç adjuntat) i tot seguit completar les paraules que falten en el text.




Què es treballa?
  • El domini del concepte numèric (ordre i classificació).
  • La simbolització del nombre i la comprensió del text.
  • El coneixement del repertori de música tradicional catalana.
  • Aspectes del llenguatge musical: el ritme, afinació, memorització i significat del text...

Paper del mestre:
  •  Presentar les cançons abans de que els alumnes realitzin les activitats per tal que tinguin una referència a l’hora de completar els espais buits.
  • Fomentar l’ús dels recursos TIC com a eina d’aprenentatge

Paper de l’alumne:
  •  Relacionar el contingut matemàtic amb el contingut del text.
  •   Treball memorístic i auditiu.




ENIGMES

En aquesta activitat els alumnes hauran de buscar la solució dels enigmes que se’ls hi presenten. Aquesta activitat es podria treballar amb tot el grup classe i buscar la solució conjuntament.


Què es treballa?
  •  Els coneixements sobre matemàtiques i raonament lògic.
  •  La reflexió en càlcul mental, aproximatiu i de raonament.
  •  Llegir correctament i amb atenció els enunciats dels enigmes.
  • Resoldre qüestions que trobaran pels diferents àmbits, de manera que acabaran descobrint què s’amaga darrera de tots aquests enigmes.
  • Incidir en el domini progressiu del mecanisme de la lectura i avançar en la bona comprensió.
  • Solucionar petits enigmes per treballar la llengua.
  • Desenvolupar la capacitat de llegir i comprendre de manera autònoma textos de diferent tipologia adequats als seus propis coneixements i interessos.
  • Apropar els alumnes a les noves tecnologies.

Paper del mestre:
  • Aconseguir la satisfacció dels nens i nenes en la descoberta i els progressos individuals o de grup.
  • Afavorir la confiança de l’alumne a partir de la seva capacitat per resoldre situacions matemàtiques.
  • Intervenir indirectament en lloc de corregir respostes incorrectes.
  • Fomentar l’ús d’estratègies personals per aconseguir una millor atenció per a la comprensió dels continguts matemàtics.
  • Fomentar l’ús dels recursos TIC com a eina d’aprenentatge.

Paper de l’alumne:
  • Desenvolupar una gran agilitat mental per resoldre els enigmes.
  • Utilitzar el raonament lògic.




MEMORYS


En aquesta joc els alumnes hauran de trobar la parella corresponent. Hi ha dues activitats:
  •   Una per treballar la numeració.
  •  L’altra per treballar les unitats i les desenes.

Què es treballa?
  • Exercitació de la memòria.
  • Practicar amb unitats i desenes fins al 20.
  • Coneixement de paraules pròpies del llenguatge   matemàtic.
  • Relació entre símbol i paraula.
  • Comptatge.
  • Percepció visual.

Paper del mestre:
  • Intervenir indirectament en lloc de corregir respostes incorrectes.
  • Fomentar l’ús dels recursos TIC com a eina d’aprenentatge.
  • Apropar els alumnes a les noves tecnologies.
  • Aconseguir la satisfacció dels nens i nenes en la descoberta i els progressos individuals o de grup.

Paper de l’alumne:
  • L’alumne haurà de fer les activitats per si sol, i haurà d’intentar fer el mínim d’errors o intents possibles.
  • En el cas que necessiti ajuda pot demanar-la a la mestra o els seus companys

Veure l'Activitat


Veure l'Activitat


FIGURES GEOMÈTRIQUES


En aquesta activitats els alumnes hauran de relacionar les figures geomètriques amb les imatges d’elements de la vida quotidiana.


Què és treballa?
  • Els diferents tipus de figures geomètriques.
  • Saber identificar les figures geomètriques del seu entorn més proper.
  • Vocabulari matemàtic. 
Paper del mestre:
  • Explicar prèviament les diferents figures geomètriques i les seves característiques.
  • Observar l’actitud dels alumnes davant l’activitat i com fa la tasca.
  •  Intervenir indirectament en lloc de corregir respostes incorrectes.

Paper de l’alumne:
  •  Resoldre per si mateix i intentar fer-la correctament.
  • Demanar ajuda al docent davant d’un problema.

Veure l'Activitat


SOPES DE LLETRES


En aquesta activitats els alumnes hauran de realitzar operacions (sumes i restes) i trobar el resultat d’aquestes en la sopa de lletres.

Què es treballa?
  • Practicar el càlcul mental del 0 al 20 (comptar, sumar, restar).
  •  Sumar dos nombres amb resultat més petit o igual que 10.
  • Restar dos nombres amb resultat més petit o igual que 10.
  • Sumar dos nombres amb resultat més petit o igual que 20.
  • Ús de la llengua parlada i escrita com instrument d’expressió i comunicació.
  • El domini progressiu del mecanisme de la lectura i avançar en la comprensió.
  •  Llegir correctament i amb atenció els enunciats de les activitats.
  • Els diferents recursos i jocs per tal que els nens adquireixin els conceptes matemàtics.
  • Saber comunicar per escrit els números.

Paper del mestre:
  •  Aconseguir la satisfacció dels nens i nenes en la descoberta i els progressos individuals o de grup.
  • Afavorir la confiança de l’alumne a partir de la seva capacitat per resoldre situacions matemàtiques.
  • Intervenir indirectament en lloc de corregir respostes incorrectes.
  •  Fomentar l’ús d’estratègies personals per aconseguir una millor atenció per a la comprensió dels continguts matemàtics.
  • Fomentar l’ús dels recursos TIC com a eina d’aprenentatge.
  •  Apropar els alumnes a les noves tecnologies. 
Paper de l’alumne:
  •  Fer bé l’operació mentalment.
  •   Solucionar les situacions noves que van sorgint al llarg del joc.

Veure l'Activitat


Veure l'Activitat

FRASES FETES

En aquesta activitat els alumnes hauran d’escollir entre les opcions el significat correcte de les frases fetes amb contingut matemàtic.





Què es treballa?
  •   La dimensió simbòlica del nombre.
  •   La comprensió del text.
  • L’aprenentatge d’expressions d’ús corrent de la llengua catalana.

Paper del mestre:
  •  Resoldre dubtes, comentar idees i reflexionar sobre aquestes i altres expressions conegudes i el seu significat.
  • Apropar els alumnes a les noves tecnologies. 

Paper de l’alumne:
  •  Consultar al mestre o als seus companys per resoldre dubtes, per compartir opinions, etc.
  • Trobar el sentit figurat de les frases fetes.


Veure l'Activitat